See, Think, Do, Care

Social media
marketing funnel.

Winnende social media campagnes hebben altijd een advertising funnel: Bekendheid, Overweging en Conversie funnel. De funnel is de route die klanten afleggen van het eerste contact tot een tevreden klant. Klaar om jouw doelgroep te bereiken?

Zet in op social advertenties

Overtuig klanten met een advertising funnel

Ben je benieuwd waarom je onvoldoende resultaat krijgt van je social media advertenties? Dat is niet vreemd. Onderzoek toont aan dat er gemiddeld ‘7 touchpoints’ vereist zijn met een potentiële klant voordat hij of zij tot actie overgaat. Dit betekent dat een potentiële klant meerdere keren gestimuleerd moet worden door je boodschappen. Dit is precies het punt waar veel campagnes tekortschieten.

Daarom structureren wij onze social media advertenties volgens het marketingfunnel model. Er zijn verschillende soorten marketingfunnels, allemaal gebaseerd op het aloude AIDA model. Wij maken gebruik van de Awareness – Consideration – Purchase funnel.

We leggen je graag uit hoe wij te werk gaan en alle fases gebruiken om jouw doelgroep om te zetten in blije klanten.

1. Awareness

Eerste fase van de marketingfunnel

In deze fase is het essentieel om je doelgroep te inspireren en te informeren over je product of dienst. De groep die we in de bewustwordingsfase proberen te bereiken, heeft nog geen kennis van je merk. De boodschap in de sociale media advertenties moet helder uiteenzetten welk probleem jij voor deze groep kunt oplossen. Het is cruciaal dat de boodschap niet meteen een ‘koop dit’ oproep wordt. De kans dat iemand na slechts één boodschap converteert, is minimaal en bovendien zal de bezoeker zich niet verbonden voelen met het merk.

Stel je voor dat een vreemde in een persoonlijke omgeving naar je toe komt en je uitnodigt voor zijn verjaardag, je zou verbaasd zijn. Maar als die persoon een gesprek met je aangaat, naar je probleem luistert en empathie toont, kan er een vriendschap ontstaan. Het ontvangen van een uitnodiging wordt dan niet als vreemd ervaren. Maar als een vreemde je 64 keer uitnodigt voor zijn verjaardag, dan ga je die negeren en zelfs als irritant ervaren.

Daarom is het van belang om te communiceren wie je bent, welk probleem je voor de doelgroep kan oplossen en relevante content te delen.

2. Consideration

Tweede fase van de marketingfunnel

Deze groep is al vertrouwd met wat jij te bieden hebt. Dat is duidelijk omdat ze interactief zijn geweest op de website, hebben gereageerd op advertenties, jou volgen op sociale media of een van je video’s hebben bekeken. Ze hebben reeds interesse getoond in wat jij te vertellen hebt, maar moeten nog de laatste stap zetten voor een daadwerkelijke conversie.

Waarom zou jouw product of dienst de voorkeur krijgen van de doelgroep? Maak dit helder, misschien door te illustreren hoe je anderen al hebt bijgestaan. Het verspreiden van succesverhalen en getuigenissen van daadwerkelijke gebruikers kan in dit stadium buitengewoon nuttig zijn.

3. Purchase

Derde fase van de marketingfunnel

We weten dat deze bezoekers belangstelling hebben getoond voor een bepaald product, waardoor de waarschijnlijkheid dat ze uiteindelijk een aankoop doen, groot is.

Alle gebruikers in dit stadium zijn opnieuw getarget op de meest relevante pagina’s van de website. Dit kan variëren van het contactformulier, de winkelwagenpagina tot zelfs de afrekenpagina. Het is essentieel om de gebruikers die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan in dit stadium uit te sluiten. Er is niets frustrerender dan hetzelfde paar sneakers steeds weer online tegen te komen als je ze al twee weken draagt.

Deze groep dient voortdurend herinnerd te worden aan het product of de dienst waarin ze interesse hebben getoond, vergezeld van de bijbehorende voordelen. Een exclusieve kortingscode of een gratis item kan hen verder verleiden.

In deze fase heeft de doelgroep nog net dat extra zetje nodig naar conversie. Wat voor type content zou je kunnen inzetten om deze individuen te stimuleren tot conversie?

Zet je lead om in een geslaagde verkoop!

De warme lead is het startsein,
conversie de finish

Adverteer op
social media

Inspireer je
doelgroep

Ontvang warme
leads

Verkoop je
product

Samen successen behalen

Social campagne strategie

Met een trechtertactiek motiveren en beïnvloeden we je doelgroep. Deze conceptuele funnels geven ons inzicht in de klantreis en welk soort inhoud hen prikkelt. We richten ons op Facebook en Instagram en laten de gegevens bepalen wat het meest effectief is.

Eigen data dashboard

Realtime campagne inzichten

Met een trechtertactiek motiveren en beïnvloeden we je doelgroep. Deze conceptuele funnels geven ons inzicht in de klantreis en welk soort inhoud hen prikkelt. We richten ons op Facebook en Instagram en laten de gegevens bepalen wat het meest effectief is.

Bij SocialBuro doen we niet aan een maandelijks overzicht van werkzaamheden en prestaties. Bij ons ontvang je een eigen realtime dashboard waar je alle data kunt bekijken van jouw advertenties op social media. 

Dat is pas teamwork!

Klaar voor een succesvolle samenwerking?

We bepalen eerst samen met jou de social strategie. Met welke content gaan we je doelgroep inspireren? Ligt de nadruk op bereik of op performance? Vervolgens bouwen we een campagne op basis van onze best-practices.

We voeren continu A/B testjes uit. Welke social ad levert de meeste conversies op? Welke landingspagina converteert het beste? We maken alles meetbaar, sturen op data en rapporteren dit aan jou via je eigen dashboard.

Je verwacht initiatief en regie van je marketingpartner. Dat begrijpen wij als geen ander. Werken in vaste routines is dan ook de basis van onze werkwijze.

Reken op wekelijkse updates, maandelijkse rapportagemeetings en elk kwartaal een evaluatie in de vorm van een strategiesessie. Hierdoor blijft iedereen up-to-date en wordt er op tijd bijgestuurd.

Overzicht

Wat gaan we voor je doen?

  1. Ontwikkeling van een landingspagina
  2. Invullen van de landingspagina met pakkende teksten (aanbieding, give-a-way, etc)
  3. Invulling van de landingspagina met afbeelding(en)
  4. Optimalisatie van de landingspagina (Keywords)
  5. Optimalisatie voor mobiele apparaten
  6. Contactformulier toevoegen
  7. Facebook-pixel implementeren op de website
  8. Social dashboard inrichten (SocialPilot/AdEspresso)
  9. API koppelingen toevoegen
  10. Meta (in business) bedrijfsaccount aanmaken voor Otera
  11. Advertentieset-ontwikkeling (aansprekende visuals)
  12. Doelgroep onderzoek
  13. Ads campagne(s) opzetten
  14. Budget toevoegen aan Meta (in business) bedrijfsaccount
  15. Ads campagne starten
  1. A/B testing
  2. Ads funnel optimalisatie
  3. Maandelijkse rapportage (met data)

Samen gaan we
voor succes

Hogere
conversie

Betaal alleen voor
leads bij verkoop

Laag opstart-
tarief

Zullen we aan de slag gaan?

Ben je klaar om je online aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen? Nou, je hebt absoluut de juiste plek gevonden! Hier bij SocialBuro, draait alles om authentieke, boeiende en resultaatgerichte inhoud voor sociale media die echt verbinding maakt en de mensen tot actie aanzet.

Klinkt goed? Geweldig! We kunnen niet wachten om met je samen te werken. Laat je gegevens achter op deze contactpagina, en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Laten we samen de sociale media-wereld veroveren!

Waar kan Socialburo je mee helpen?

Otera
OteraFacebook en Instagram
Lees verder


Onze samenwerking met Socialburo heeft een positieve invloed gehad op ons merk. Ze hebben een diepgaand begrip van social media strategieën en zijn erin geslaagd ons in contact te brengen met doelgroepen waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden. Hun werk heeft een tastbare impact gehad op onze groei en het merkbewustzijn.
Ons Café het Kantoor
Ons Café het KantoorFacebook en Instagram
Lees verder


We hebben geweldige resultaten behaald dankzij de inspanningen van Socialburo. Hun doordachte en gerichte aanpak van social media advertenties heeft onze merkbekendheid verhoogd en onze verkoop gestimuleerd. Bovendien hebben ze ons geholpen om een sterke relatie met ons publiek op te bouwen.
RSS Security
RSS SecurityFacebook en Instagram
Lees verder


Samenwerken met Socialburo was een absoluut plezier. Ze hebben ons geholpen met het definiëren van onze online identiteit en hebben een solide strategie geïmplementeerd die consistent resultaten oplevert. We hebben echt het gevoel dat ze deel uitmaken van ons team.
Renovatie Vakman
Renovatie VakmanInstagram
Lees verder


Ons bedrijf heeft grote sprongen vooruit gemaakt sinds we met Socialburo zijn gaan werken. Ze hebben een geavanceerde kennis van social media advertenties en hun resultaatgerichte aanpak heeft ons bedrijf naar nieuwe hoogten gebracht. We zijn erg blij met de resultaten.
Matchacha
MatchachaFacebook en Instagram
Lees verder


We hebben ons publiek beter leren kennen door met Socialburo te werken. Ze hebben een datagedreven aanpak waarmee we beter inzicht hebben gekregen in onze klanten. Het team van Socialburo is zeer ervaren en professioneel en we hebben echt genoten van onze samenwerking.
Vorige
Volgende

Bericht ontvangen!

Fantastisch, bedankt voor je bericht. Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging. Wij gaan met je bericht aan de slag en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord.

Geen bericht ontvangen? Controleer voor de zekerheid de spamfolder of spambox.